ФЛАГ-ФУТБОЛ
Флаг-футбол – це різновид американського футболу, його безконтактна версія. Це не контактний фид спорту,блоки та захвати заборонені. Ціль гри, як і в американському футболі - занести м'яч у залікову зону суперника. Основна відмінність - заборонені жорсткі контакти, спортсмени грають без захисної екіперовки. Замість шоломів та каркасів на поясі гравця прикріплені два прапорці. І якщо в американському футболі для того, щоб зупинити гравця з м'ячем використовується захват (жорсткий контакт), то у флаг-футболі достатньо зірвати з нього прапорець. У флаг–футбол грають, як діти, так і дорослі. Його розвивають цсі європейські федерації американського футболу, як вид спорту, який допомагає освоїти складні технічні прийоми американського футболу, до автоматизма засвоїти тактичні комбінації, ігрові та рухові навички.
ПРАВИЛА:
Володіння м'ячем визначається жеребом (монета). Команда, що виграла жереб, атакує першою, а та що програла - вибирає сторону майданчика.
Команда, що програла жереб, отримує мяч на своїй 5-ти ярдовій лінії на початку другої половини зустрічі.
В цій грі немає кік-оффу.
Команда, яка володіє м'ячем, отримує право на атаку зі своєї 5-ти ярдової лінії і має 4 спроби для подолання половини поля. Після подолання середини поля команді дається ще 4 спроби, щоб занести тачдаун. Якщо команді не вдається набрати очки, то володіння м'ячем переходить до команди-суперника і вона починає свою атаку зі своєї 5-ти ярдової лінії. Автоматично перший даун за порушення відміняє правило 4 спроб для отримання першого дауну або завоювання очок. Якщо команді, що нападає не вдається подолати половину поля, то володіння м'ячем переходить до команди-суперника, яка починає атаку зі своєї 5-ти ярдової лінії.
Будь-яке володіння м'ячем, окрім перехвату, починається зі своєї 5-ти ярдової лінії.
Команди міняются сторонами після перших 20 хвилин.
Кількість гравців.
У Шкільних змаганнях Команди складаються з 6 гравців (5 на поле и 1 запасний); або з 7 гравців, (5 на поле и 2 запасних) якщо в команді гравець жіночої статі.
В офіційних турнірах EFAF Команди складаються з десяти гравців (5 на поле и 5 запасних).
Команди можуть грати не менше чим з 4 гравцями (у випадку травми).
Якщо в команді є менше 4 гравців, гра відміняється, і команді зараховується поразка.
Час гри.
Гра продовжується 40 хвилин. (2 періоди по 20 хвилин в половині).
Час в грі не зупиняється, окрім 2 останніх кожної половини, які називаються "двох хвилинний напад". Якщо гравець з м'ячем вибіг у аут, час зупиняється; якщо пас не є спійманим, час зупиняється - АЛЕ ГОДИННИК НЕ ЗУПИНЯЄТЬСЯ ПІСЛЯ КОЖНОГО РОЗІГРАШУ. Тим сами, гравці вчаться як правильно "керувати часом" у американському футболі.
Суддя має право зупиняти час на свій розсуд
У випадку ніч'ї, грається овертайм. Період між закінченням основного часу гри та початком овертайму складає 2 хвилини.
- У Шкільних змаганнях, команда, що виграла жереб, починає володіння м'ячем із своєї 5-ти ярдової лінії. Команди грають по правилах до тих пір, пока одна з них не набере очки.
- У змаганнях ЄФАФ, команда, що виграла жереб, починає володіння м'ячем з середини поля. Кожній команді дається 4 спроби набрати очки. Якщо рахунок залишається рівним після того як команди використали свої спроби, їм знову надається 4 спроби набрати очки. Очки після тачдауну набираються згідно правил основного часу. Якщо після 2-х хвилин рахунок знову рівний, командам надається спроба для набору очок з 12-ти ярдової лінії. Перехід спроби припиняє прво володіння м'ячем
Після того як суддя встановив м'яч, у команди є 30 секунд для розіграшу.
У кожної команди є 2 60-ти хвилинних таймаути у кожній половині. Їх не можна залишати на другу половину матчу або переносити у овертайм.
Таймаут може взяти головний тренер або гравець, який знаходиться на полі.
Під час таймаута час гри зупиняється.
Час зупиняється для попередження команд про 2-ох хвилинний напад (час на відпочинок не дається)
Час кожної половини скаладає 20 хвилин
Годинник запускається після відриву м'яча від землі.
Набір очків.
Тачдаун: 6 очок.
Очки після тачдауна: 1 очко (розіграш з середини 5-ти ярдової лінії).
Очки післе тачдауна: 2 очки (розіграш з середини 12-ти ярдової лінії).
Сефті: 2 очки.
Увага У випадку перехоплення м'яча і заноси м'яча у залікову зону суперника під час розіграшу очків після тачдауна, захист здобуває 2 очки, плюс володіння м'ячем із своєї 5-ти ярдової лінії.
Гра на виніс.
Для початку розіграша м'яча, м'яч повинен бути вітданий між ногами снеппера.
Центр – гравець, який віддає м'яч квотербеку з рук у руки (не можна грати центр sneak).
Квотербек – гравець, який отримує м'яч від центра
Квотербек з м'ячем не може пересікати лінію розіграша до тих пір, поки не вкладе або відкине м'яч іншому гравцю, який в свою чергу верне м'яч квотербеку.
Напад може скільки завгодно разів передавати м'яч з рук у руки до лінії скриміджу. Дозволені тільки вкладання назад і сбоку.
Відкидки дозволені до лінії скриміджу і вважаються виносними комбінаціями.
Після того, як гравець пересік лінію скриміджа, він не може вкласти, відкинути м'яч або віддати кому-небуть пас.
"Не бігові зони" починаються за 5 ярдів до заліковох зони. Якщо м'яч встановлений на 5-ти ярдову лінію до залікової зони або всередині неї, команда, яка володіє м'ячем, не має права грати виносну бігову комбінацію
Гравець, який отримав м'яч після вкладання абі відкидки, може віддати пас вперед сам, не пересікаючи лінію скриміджа.
Всі гравці захисту можуть пересікати лінію скриміджу після того як відбулось вкладання або відкидка м'яча у команди нападу; або був показаний фейк на відкидку або вкаладання.
Вертушкі дозволені, але гравець з м'ячем гне може "пробивати" гравця захисту та пригати у перед ("занурюватись" не дозволено)
М'яч встановлюється на точку , де знаходились ноги гравця у той час, коли був висмикнутий флажок, а не на точку де знаходився м'яч.
Прийом м'яча.
Всі гравці можуть ловити м'яч (в тому числі і квотербек, якщо він вклав м'яч або відкинув м'яч іншому гравцю до лінінї скриміджу).
Як ів американському футболі, один гравець може робити моушен, але неможна робити моушен (рух під час снепу), якщо під час снепу рух іде вперед до залікової зони суперника
Гравець повинен як мінімум знаходитись одною ногою у полі під час прийому м'яча.
Пас.
Гравець може "стріляти" на квотербека з 7-ми ярдової лінії.
У квотербека є 7 секунд для паса. Якщо після 7-ми секунд пас не був відданий, гра зупиняється, відбувається втрата спроби і м'яч встановлюється на точку попереднього розіграшу.
За одну спробу можна зробити тільки один пас вперед, якщо пасуючий не пересік лінію скриміджу.
Післяперехоплення м'яч переходить до команди, яка перехопила м'яч.
Команда захисту може занести тачдаун з перехвата.
Якщо перехват відбувся у заліковій зоні і був висмикнутий флаг, гра зупиняється, і право володіння м'чем переходить до команди, яка перехопила м'яч зі своєї 5-ти ярдової лінії. Якщо перехват відбувся у заліковій зоні і гравець, що перехопив м'яч, покинув залікову зону, то м'яч буде встановлений на точку, де гравець, буде зипинений. Але, якщо гравець, що перехопив м'яч, покинув залікову зону, ізнову забіг у неї, і у нього в цей час був висмикнутий флаг, гра зупиняється, зараховується сефті.
Зупинка гри.
Заміни можна робити під час зупинки гри.
Гра зупиняється коли: Игра останавливается когда: - пролунав свисток судді - флаг гравця висмикнутий або став нелегальни - команда набрала очки - яка-небуть частина тіла гравця доторкнулась землі, окрім ступні або руки
Якщо флаг гравця з м'чем упав на землю, гра зупиняється свистком судді і м'яч встановлюється на точку падіння флага.
Гравець не має права ловити або отримувати м'яч через вкладання аб тосс якщо флаг упав на землю.
Увага: В цій грі немеє фамблів. М'яч встановлюється на точку, де гравець його загубив. Якщо фамбл відбувся під час чнепу, м'яч встановлюється на лінії скриміджу.
Бліц (атака) на квотербека.
Гравці, які бліцують на квотербека повинні знаходитись як мінімум за сім ярдів від лінії скриміджу у момент снепу. Будь-яка кількість гравців може бліцувати. Гравці, які не атакують квотербека, можуть знаходитись на лінії скриміджу. Після того, як відбулась вкладка, правило 7-ми ярдів перестає діяти і будь-який гравецьзахисту може пересікати лінію скриміджу. Спеціальний маркер або суддя будуть обозначати 7-ми ярдову лінію.
ПАМ'ЯТАЙТЕ, БЛОКУВАННЯ ТА ЗАХВАТИ ЗАБОРОНЕНІ.
Неспортивна поведінка.
Якщо рефері засвідчить які-небуть скандальні дії, захоплення, поштовхи, удари по болюяим місцям, блокування або будь-яку неспортивну поведінку, то гра зупиняється, у гравець видаляється з поля до кінця турніру.
БРУДНА ГРА НЕ ДОПУСТИМА.
Заборонені нецензурні вирази. (Сюди входять: розмови з суддею, образа гравцівкоманди - суперника або глядачів). Судді визначають, що являється нецензурним висловом. Якщо суддя визначить нецензурне висловлювання, ввін виносить перше попередження. Якщо ситуація повторилася - гравець, або гравці вилучаються з поля до кінця гри.
Порушення.
Всі порушення штрафуються 5 ярдами. Спроба буде заново розіграна, якщо непередбачене інше, і порушення відраховене від лінії скриміджу.
Від всіх порушень команді суперника можна відмовитись, виключення - фальт старт (dead ball foul).
Штрафи не будуть перевищувати половину відстані до залікової зони суперника у випадку, якщо атакуюча сторона знаходиться в зоні goal line.
Судді вирішують, що є непередбачуваним контактом, який може слідувати після звичайного бігу з м'ячем, а що цим не являється.
Тільки капітан команди та головний тренер можуть запитувати суддю про порушення та його трактовку. Гравці та тренери не мають права задавати подібні питання суддівській бригаді
Гра не може закінчиттись на порушенні захисту; але може, якщо напад відмовиться від порушення.
Порушення після перехоплення штрафуються з точки перехоплення після зупинки гри. Якщо перехоплення відбулося у заліковій зоні, порушення відраховується з 5-ти ярдової лінії команди нападу.
Порушення в захисті.
Офсайд – 5 ярдів.
Неправильна заміна – 5 ярдів (гравець вийшов на поле після того, як команда нападу встала на лінію скриміджу, у тому числі спеціально для введення захист в оману, або 6 гравців на полі).
Симуляція сигналів – 5 ярдів (сигнали, яки збивають з пантелику / симулюють сигнали нападу до снепу)
Спроба вибити м'яч під час снепа – 5 ярдів.
Нелегальний бліц – 5 ярдів (початок бліца ближче 7-ми ярдового маркера).
Інтерференція – 5 ярдів і автоматично перший даун.
Нелегальний контакт – 5 ярдів і автоматично перший даун (захват за майку, блокування і т.д.)
Нелегальне висмикування флага – 5 ярдів і автоматично перший даун. (перед тим, як приймаючий спіймав м'яч).
Порушення нападу.
Захист флага – 5 ярдів.
Затримка гри – 5 ярдів.
Неправильна заміна — 5 ярдів.
Нелегальний моушен — 5 ярдів. (рух більш чим одного гравця і т.д.).
Фальц – старт – 5 ярдів (неможна відмовитись).
Нелегальний снеп – 5 ярдів.
Нелегальній шифт або пауза меньше 1 секунди – 5 ярдів.
Захват за майку – 5 ярдів.
Нирок / Прижок – 5 ярдів.
Гравець знаходиться в ауті – 5 ярдів. (якщо гравець вийшов в аут, він неможе повернутись під час данного розіграшу в поле та ловити м'яч).
Нелегальний пас вперед – 5 ярдів та втрата дауна. (другий пас вперед або пас вперед після лінії скриміджу).
Біг з м'ячем у «небіговій зоні» – втрата спроби з міся попередньої спроби.
Система визначення переможця.
- результат особистих зустрічей - різниця набраних-пропущених очок - грат овертайм
Форма.
Неможна грати у шоломі та каркасі.
Бутси дозволені, але з гумовими шипами. Обов'язкова перевірка.
Всі гравці, без виключення, повинні використовувати капи.
На протязі всього турніру гравці повинні бути в офіційних ігрових.
Увага: Немає початкового удару, і всі блокуання заборонені.
Розмітка поля.
Виміри поля.
Міжнародні змагання NFL або EFAF – розмір поля 30 х 60 ярдів, включаючи 10–ти ярдові тачдауни.
В інших змаганнях розмір поля може бути змінени, але не повинен виходити за рамки: - Довжина: від 60 до 80 ярдів - Ширина: від 20 до 30 ярдів - Залікові зони: максимум 10 ярдів, мінімум 7 ярдів в глубину - Не бігіві зони: повинні бути відмічені 5-ю ярдовою лінією від кожної залікової зони.
|